Протоколи педагогічних рад 2023-2024 н.р.

Протокол №1

 

КОРОЛІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ №2           (ясла-садок)  ІМЕНІ СВЯТОГО ФРАНЦИСКА

                         Королівської селищної ради  Закарпатської області

90332 смт Королево, вулиця Шевченка №66, телефон 0958682292  email:korolevosntfranciska2@ukr.net

 

ПРОТОКОЛ №1

засідання педагогічної ради Королівського ЗДО №2 імені Святого Франциска

«Основні орієнтири нового навчального року.

Дошкільна освіта: реальні кроки в наявних умовах"

 

 

01.09.2023

 

Голова – директор ЗДО Марина ВАЦКО

Секретар – вихователь Єва БІЛАК

Присутні:

Наталія ТОТАР

Оксана ЛІСЕНКОВА

Марина УХАЧ

Ірина РАКОВЦІ

Відсутні:  -

 

 

 

 

 

 

Порядок денний:

1. Про обрання секретаря педагогічної ради на 2023\2024 навчальний рік

Директор  Марина ВАЦКО

2. Про аналіз освітньої роботи ЗДО за 2022/2023 навчальний рік та завдання колективу на 2023/2024 навчальний рік

Вихователь Єва БІЛАК

3.Про підсумки літнього  періоду – 2023/2024 н.р.

Вихователь Марина УХАЧ

4. Про особливості організації діяльності закладів дошкільної освіти у новому навчальному році в умовах воєнного стану. (Методичний порадник, обговорення)

 

5 .Обговорення та схвалення:

-           плану роботи ЗДО (з додатками) на новий навчальний рік;

-   освітньої програми;

-   розкладу орієнтовного тижневого розподілу занять у новому навчальному році;

-   форми планування освітньої роботи з дошкільниками;

-   індивідуальних проблемних тем самоосвіти на поточний навчальний рік.

Директор  Марина ВАЦКО

6. Обговорення нового Положення про атестацію педагогічних працівників.

 

За порядок денний проголосували 6 осіб. Порядок денний прийнятий одноголосно.

Вихователем- методистом внесено пропозицію щодо регламенту роботи, за регламент проголосувало 6 осіб. Регламент затверджений таким чином:

Доповідач - до 20 хв.

Інформація - до 15 хв.

Для довідок - до 20 хв.

 

1.СЛУХАЛИ:

Марину ВАЦКО, директора, яка запропонувала обрати секретаря педагогічної ради на 2023\2024 навчальний рік.

 

УХВАЛИЛИ:

Обрати секретарем педагогічноі ради вихователя Єву БІЛАК

Голосували: «За»-6;«Проти»-0; «Утрималися»-0.

Ухвала прийнята числом голосів - 6, що складає 100%

 

2.СЛУХАЛИ:

Єву БІЛАК, вихователя, яка повідомила підсумки роботи педагогічного колективу за 2022/2023 навчальний рік, та відмітила пріоритетні напрями педагогічного процесу на 2023/2024 н. р.

Вихователь зауважила, що освітня та методична робота Королівського ЗДО №2 імені Святого Франциска була спрямована на реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»,  конкретизованих у Програмі розвитку ЗДО, освітній програмі закладу та у Плані роботи на навчальний рік,  на забезпечення якості освітньої діяльності, підвищення фахового рівня педагогічних працівників, зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази закладу.

Відповідно до реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану у 2022/2023 навчальному році були пріоритетними питання:

      створення безпечного, комфортного, інклюзивного середовища для всіх учасників освітнього процесу;

      національно-патріотичне виховання дошкільників у різних видах діяльності;

      підвищення якості освітньої діяльності закладів дошкільної освіти.

 Освітню діяльність колектив ЗДО здійснював на основі розробленого Плану роботи на навчальний рік. Працівники забезпечували зміст дошкільної освіти відповідно до БКДО, вимог освітньої програми закладу, складеної на основі програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», використовуючи навчально-методичні посібники, затверджені в установленому порядку Міністерством освіти і науки. Усі завдання протягом навчального року намагали-ся реалізовувати у тісній співпраці з батьками дітей.

Система методичної роботи ЗДО  з педагогічними кадрами у 2022/2023 навчальному році, в першу чергу, була спрямованана на розв̓ язання завдань річного плану, а також на:

      удосконалення педагогічної майстерності вихователів;

      підвищення рівня професійної компетентності у питаннях виховання та навчання дітей дошкільного віку;

      розкриття творчого потенціалу педагогів та дітей.

 

З метою визначення рівня оволодіння педагогами ІКТ, було проведено анкетування, у якому пропонувалося педагогам дати об’єктивні відповіді на запитання анкети. В анкетуванні брали участь 11 педагогів нашого ЗДО, за результатами якого – 9% (1 педагог) мають високий рівень ІК- компетентності. Добре володіє та активно використовує ІКТ у професійній діяльності використовує в освітньому процесі електронні дидактичні  засоби, хмарні сервіси, мережеві ресурси, активно спілкується за допомогою різних застосунків із колегами й батьками вихованців.10 педагогів (91%) мають достатній  рівень ІК- компетентності .Педагоги використовують в освітньому процесі електронні дидактичні засоби, фрагментарно застосовують хмарні сервіси та мережеві ресурси для професійної діяльності, спілкуються в месенджері із колегами й батьками вихованців. Низького рівня ІК- компетентності педагоги не мають

Педагоги  відповідають вимогам Професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти», але педагогічні працівники мають  вдосконалювати свої знання , ефективно використовувати ІКТ та електронні (цифрові) освітні ресурси в освітньому процесі та у професійній діяльності.

Дане питання аналізувалося на засіданні педагогічної ради ««Світ праці та обрії предметно-практичної компетентності дошкільників у процесі трудової діяльності» (25.11.2022р.)

З метою підвищення науково-теоретичного рівня та фахової майстерності педагогів з питань формування мовленнєвої  компетентності дошкільника у 2022/2023 навчальному році було проведено низку методичних заходів, серед яких:

      Семінар-практикум: «Реалізація Державного стандарту дошкільної освіти за освітнім напрямом «Мовлення дитини» 16.12.2022;

      Семінар-практикум: «Реалізація Державного стандарту дошкільної освіти за освітнім напрямом «Мовлення дитини.Основи грамоти» 24.02.2023

      анкетування вихователів з питань мовленнєвої компетентності дошкільника

      Зустріч-знайомство «Україна у творах письменників рідного краю » (С.Олішевко 20.01.2023);

      Воркшоп для педагогів «Картина , що розмовляє» (Н.Денисевич 27.01.2023);

      Фестиваль педагогічних ідей «Презентація інтерактивної форми співпраці з батьками  з ор-ганізації літературно - художньої діяльності» (27.01.2023)

      Тематична перевірка «Визначення рівня мовленнєвої компетентності дошкільника» з 13.02.2023 по 24.02.2023;

      Педагогічна рада «Інноваційні методики розвитку мовлення дітей дошкільного віку» (31.03.2023).

      Надані методичні рекомендації «Індивідуалізація та диференціація мовленнєвої роботи з дітьми»;        

Текст виступу додається до протоколу

ВИСТУПИЛИ:

Марина ВАЦКО, директор ЗДО, яка зауважила,, що керуючись Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положення  Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті, листа МОН України від 21.08.2023 № 1/12490-23“Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році”., враховуючи підсумки освітньої роботи за минулий навчальний рік, педагогічний колектив ЗДО спрямовує свою діяльність у 2023/2024 навчальному році на вирішення наступних завдань:

 

1.Формування у дошкільників здоров’язбережувальної компетентності шляхом оновлення змісту   фізкультурно-оздоровчої роботи та забезпечення безпечних умов організації освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні.

2.Оптимізувати роботу з ігрової діяльності - як природного ресурсу дитини для подолання кризових ситуацій.

3.Продовжувати формувати національно-патріотичну самосвідомість дошкільників у різних видах діяльності.

4.Підвищення якості освітнього процесу з дітьми з питань захисту життя, формування культури безпеки й норм поведінки у надзвичайних ситуаціях у ЗДО.      

 

УХВАЛИЛИ:

Педагогам ЗДО:

1. Реалізовувати освітній напрям «Особистість дитини» БКДО, спрямованого на формування здоров’язбережувальної компетентності шляхом оновлення змісту   фізкультурно-оздоровчої роботи та забезпечення безпечних умов організації освітнього процесу в умовах воєнного стану.

Постійно

2. Оптимізувати роботу з ігрової діяльності - як природного ресурсу дитини для подолання кризових ситуацій.

 

Постійно

3. Продовжувати формувати національно-патріотичну самосвідомість дошкільників у різних видах діяльності

Постійно

4.Підвищення якості освітнього процесу з дітьми з питань захисту життя, формування культури безпеки й норм поведінки у надзвичайних ситуаціях у ЗДО.      

Постійно

 

Голосували: «За»-6;«Проти»-0; «Утрималися»-0.

Ухвала прийнята числом голосів - 6, що складає 100%

 

3.СЛУХАЛИ:

Марину УХАЧ, вихователя, яка повідомила про підсумки освітньої діяльності   в літній період в умовах воєнного стану 2022-2023 н.р. 

В умовах продовження дії воєнного стану в Україні особливого значення набуває безпечне проведення літнього оздоровчого періоду в ЗДО. Цей період, спрямовується на створення найефективніших умов для оздоровлення дітей, відновлення ментального здоров’я, розвитку їх пізнавальних інтересів та творчих здібностей.

Головне завдання закладу дошкільної освіти  – організувати освітній процес у ЗДО в літній період з максимальною користю для дітей, одночасно забезпечивши безпеку всіх його учасників. 

Діяльність Королівського ЗДО №2 імені Святого Франциска в літній період в умовах воєнного стану в Україні спрямовувалась на організацію змістовної, різноманітної діяльності не лише з метою оздоровлення дітей, забезпечення їх активного відпочинку, закріплення й розширення уявлень про навколишній світ, а й для здійснення психолого-педагогічної підтримки. Тому педагоги гнучко підходили до організації роботи закладу дошкільної освіти та налаштовували освітній процес так, щоб він був комфортним і нетравматичним для дітей та педагогів.

Організація освітнього процесу улітку в умовах воєнного стану Королівського ЗДО №2 імені Святого Франциска здійснювалась відповідно до законів України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про охорону дитинства”,враховуючи методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України , які визначають напрями діяльності ЗДО в період дії воєнного стану:: “Щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану”; “Щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях”; «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні», “Щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану“ .

Літній період в Короівського ЗДО №2 імені Святого Франциска тривав з 01 червня по 31 серпня 2023р., під час якого освітня робота формувалася відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України. Актуальними напрямами залишалися наступні: організація безпечного освітнього простору в ЗДО; психологічний супровід учасників освітнього процесу; використання літнього періоду для оздоровлення та всебічного розвитку дітей, їх творчих здібностей.

Робота Королівського ЗДО №2 імені Святого Фрнциска влітку  здійснювалась  на основі розробленого плану роботи на навчальний рік і літній період, схвалена педагогічною радою закладу та затверджена керівником ЗДО.

Вихователь наголосила на тому, що організація життєдіяльності дошкільників улітку вирізняється тим, що протягом цього періоду триває робота щодо реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти та чинних програм у різних видах діяльності дітей. Ефективним освітній процес буде, якщо планувати та здійснювати його, зважаючи на результати аналізу засвоєння програмового матеріалу дітьми за період навчального року.

Літній оздоровчий період в Королівському Здо №2 імені Святого Франциска тривав з 01 червня по 31 серпня 2023.Впродовж літнього періоду у ЗДО оздоровилася 60 дітей дошкільного віку.

Адміністрація та колектив закладу освіти створили всі необхідні умови для організації якісної підготовки та проведення освітньої роботи влітку, яке включало змістовне дозвілля, повноцінне загартування й раціональне харчування дітей. Був створений безпечний освітній простір в ЗДО. Були  визначені та усунені всі ті ризики, проблеми, труднощі та перешкоди, щоб збільшити відчуття захищеності в учасників освітнього процесу.

 

ВИСТУПИЛИ:

Марина ВАЦКО, директор ЗДО, яка повідомила, що перебіг літнього оздоровлення дітей в Королівському ЗДО № 2 імені Святого Франциска було висвітлено на Інтернет-сайті закладу. Заходи з дітьми, передбачені планом роботи, були виконані педагогами закладу   в повному обсязі.

Текст інформації  додається

УХВАЛИЛИ:

І. Роботу Королівського ЗДО №2 імені Святого Франциска у літній  період  вважати задовільною;

Голосували: «За»-6;«Проти»-0; «Утрималися»-0.

Ухвала прийнята числом голосів - 6, що складає 100%

 

4.СЛУХАЛИ:

Марину ВАЦКО, директора ЗДО, яка ознайомила педагогів особливостями організації діяльності закладів дошкільної освіти у новому навчальному році в умовах воєнного стану.

Директор зауважила, що діяльність закладів дошкільної освіти України у 2023/2024 навчальному році продовжується в умовах воєнного стану. Основними нормативними документами, які визначають особливості організації освітнього процесу, життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти та професійної діяльності педагогів є:

• Закон України «Про освіту»;

• Закон України «Про дошкільну освіту»;

• Закон України «Про охорону дитинства»;

• Положення про ЗДО;

• Санітарний регламент ДНЗ.

Пріоритетні напрями діяльності ЗДО в 2023/2024 навчальному році:

1. Організація та підтримка безпечного освітнього простору.

2. Організації освітнього процесу у різних форматах і подолання освітніх втрат.

3. Педагогічна взаємодія з дітьми, зокрема з дітьми з особливими освітніми потребами.

4. Партнерство у співпраці з батьками або законними представниками дітей.

5. Організаційно-методична підтримка керівників і педагогів ЗДО.

6. Організація в нових умовах атестації педагогічних працівників.

7. Організація харчування в ЗДО.

Текст методичних рекомендацій   додається

 

УХВАЛИЛИ:

1.Педагогам дотримуватися у своїй діяльності Лист МОН №1/12490-23 від 21.08.2023

 

5.1.СЛУХАЛИ:

Марину ВАЦКО, директора ЗДО , яка ознайомила педагогів з проєктом річного плану Королівського ЗДО №2 імені Святого Франциска на 2023-2024 навчальний рік, з усіма його розділами і додатками.

 

5.2.СЛУХАЛИ:

Єву БІЛАК, вихователя, яка ознайомила педагогів з проєктом освітньої програми Короівського ЗДО № 2 імені Святого Франциска на 2023-2024 навчальний рік.

 

5.3.СЛУХАЛИ:

Марину ВАЦКО, директора ЗДО , яка наголосила ,що  умовах  сьогодення  організація  освітнього  процесу  повинна відбуватися  з  урахуванням  безпекової  ситуації за  допомогою  очної форми навчання.

Директор ознайомила з розкладом занять і режимом дня дітей дошкільного віку Орієнтовний розподіл занять складається для конкретної вікової групи дітей в умовах воєнного стану.

 

5.4.СЛУХАЛИ:

Марину ВАЦКО,директора ЗДО, яка ознайомила педагогів з формами планування освітньої роботи з дошкільниками

Вихователь- методист зауважила ,що в 2023-2024 н р. слід враховувати передбачену законодавством та окреслену установчими документами закладу фінансову, академічну, кадрову та організаційну автономію.

У роботі ЗДО педагоги мають мають право обирати програми, рекомендовані Міністерством освіти і науки України (лист МОН від 14.08.2023 № 1/12038-23 goo.gl/17YmaJ), згідно з «Переліком навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2023/2024 навчальному році».

Марина ВАЦКО, наголосила, що перспективне та календарне планування освітньо-виховної роботи в ЗДО здійснюється відповідно до вимог програми , вікових особливостей дітей, орієнтовного розподілу занять з врахування принципів послідовності, систематичності та науковості.

На початку кожного місяця у перспективному плані прописуються:

1.Орієнтовний розподіл занять.

2.Ранкова гімнастика.На місяць планують по 2 комплекси ранкової гімнастики.

3.Загартувальні процедури.

Перелік загартувальних заходів складається з урахуванням віку дітей, пори року, особливостей їхнього фізичного розвитку. У плані зазначають норми проведення та дозування процедур.

4.Робота з батьками. Зазначають вид, тему, термін проведення, відповідальну особу.

Додаткові розділи до перспективного плану: спостереження, усна народна творчість, види трудової та ігрової діяльності.

Календарне планування освітнього процесу може здійснюватися : за режимними моментами,  за видами діяльності , за режимними моментами та видами діяльності , періодичністю - на один день, кілька днів або на тиждень.

 

5.5.СЛУХАЛИ:

Марину ВАЦКО, директора ЗДО , яка наголосила про вибір тем самоосвіти педагогів.

Директор зауважила, що проаналізувавши ситуацію підвищення кваліфікації, можна прийти до висновку, що найбільш ефективний спосіб підвищення педагогічної майстерності педагогів - це самоосвіта, яка є обов'язковою, виходячи з вимог нормативно-правових актів МОНУ та сьогодення. Особливо актуальною проблема самоосвіти педагогів стала в умовах інформаційного суспільства, де доступ до інформації, вміння працювати з нею є ключовими. 
учасна система освіти України вимагає від сьогоднішніх педагогів постійного вдосконалення знань і саме самоосвіта розширює і поглиблює знання, сприяє осмисленню передового досвіду на більш високому теоретичному рівні. Самоосвіта - це перша сходинка до вдосконалення професійної майстерності. Відповідно до сучасних вимог педагог протягом навчального року зобов'язаний поглиблено займатися індивідуальною проблемою самоосвіти, вирішення якої викликає у нього певні труднощі або яка є предметом його особливого інтересу. Як уже відомо, система безперервного підвищення кваліфікації педагогів ЗДО передбачає різні форми: навчання на курсах (1 раз на п'ять років); самоосвіта; участь у різних формах методичної роботи ЗДО, міста, району. У період між навчанням на курсах підвищення кваліфікації педагоги зобов'язані займатися самоосвітою, яка розширює і поглиблює знання, отримані на курсах. Проблемні теми для самоосвіти можуть підбиратися педагогами з урахуванням індивідуального досвіду і професійної майстерності. Вони завжди пов'язані з прогнозованим результатом (що ми хочемо змінити) і спрямовані на досягнення якісно нових результатів освітньої роботи. Тривалість роботи за індивідуальною темою самоосвіти може бути навчальний рік або більш тривалий період - 2-3 роки і навіть весь міжатестаційний період, в залежності від актуальності самої теми. Вимоги до організації самоосвіти педагогів 1.  Обрати індивідуальну тему для самоосвіти. 2.  Скласти план роботи з  підвищення професійного рівня з індивідуальної теми самоосвіти на навчальний рік. Вести щоденник з підвищення професійного рівня педагога протягом навчального року. 3.  Систематично вивчати психолого-педагогічну та методичну літературу з обраної теми самоосвіти (робота в методичному кабінеті чи у бібліотеках із книгами, періодичними виданнями). 4.  Вести власну картотеку з досліджуваної проблеми та періодично презентувати її на засіданнях педагогічних рад, семінарах, методичних об'єднаннях тощо. 5.  Брати активну участь у роботі науково-практичних конференцій, семінарів-практикумів, методичних об'єднань, творчих груп, педрад, дискусій тощо. 6.  Проводити збір, накопичення й зберігання відомостей, фактів, висновків; готувати виступи, відкриті заходи. Створити папку\теку з матеріалами самоосвіти. 7.  Проводити поглиблену роботу з дітьми за обраною темою самоосвіти. 8.  Творчий звіт педагога із самоосвіти (на засіданні педагогічної ради чи на методичному об'єднанні).  Творчий звіт із самоосвіти найдоцільніше проводити у рік атестації педагога. На цьому етапі педагог повинен підвести підсумки своєї самостійної роботи, узагальнити спостереження, оформити результати. При цьому головним є опис проведеної роботи, встановлених фактів, їх аналіз, теоретичне обґрунтування результатів, формулювання висновків і визначення основних завдань на перспективу у роботі з дошкільниками. Форми творчого звіту педагога за індивідуальною темою самоосвіти: реферат на тему самоосвіти (для молодого педагога, який працює в дошкільному закладі і має стаж роботи до 3-х років); консультація-полілог; консультація-діалог; консультація-інструктаж; електронне портфоліо-звіт; колективний перегляд педагогічного процесу; семінар-практикум; педагогічна дискусія; презентація проєкту; виставка-ярмарка педідей; майстер-клас; створення парціальних (авторських) програм; системи освітньої роботи з дітьми; виставка сучасних дидактичних матеріалів із теми самоосвіти; представлення на конкурсах різних рівнів; складання слайдової презентації із проблеми самоосвіти у міжатестаційний період та фотозвіт; опис досвіду з презентацією його теоретичних і практичних матеріалів; презентація методичної розробки за темою самоосвіти (для тих, хто претендує на присвоєння звання «вихователь-методист»); опублікування статті у фаховому виданні тощо. Результат самоосвіти педагога - вдосконалення освітньої роботи з дітьми; високі результати освітнього процесу та показники розвитку дошкільників; зростання кваліфікації та професійної майстерності педагога.

6. СЛУХАЛИ:

Марину ВАЦКО, директора ЗДО, яка наголосила на тому, що питання вивчення нового Положення про атестацію педагогічних працівників наразі є дуже важливим для педагогічних працівників Королівського ЗДО №2 імені Святого Франциска, оскільки в поточному навчальному році атестуються 3 педагоги з ЗДО.

 

УХВАЛИЛИ:

1.Організацію освітнього процесу протягом 2023-2024 навчального року здійснювати за запропонованими програмами

      Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» /.Білан О., рекомендованої Міністерством освіти і науки України (лист ІМЗО від 06.12.2021  № 22.1/12-1-751);

      Парціальна програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку «Казкова фізкультура» авт. Єфименко М.М. (лист ІМЗО від 09.07.19 р. № 22.1/12-Г-627)

      Навчальна програма та календарно-тематичний план «Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях» Богуш А.М., Сіданіч І. А., Сучок В.Є.(лист МОН від № 22.1/12-Г-1115 від 02.12.2019)

      Парціальна програма для закладів дошкільної освіти  «Дошкільнятам – освіту для сталого розвитку» О. Пометун та Н .Гавриш (Лист ІМЗО від 12.02.2019 №22.1/12-Г-46)

      Програма хореографічної діяльності дітей від 3-ох до 7 років. Дитяча хореографія Шевчук А.С. Рекомендовано Міністер-ством освіти і науки України (лист ІМЗО від 18.05.2020 р. № 22.1/12-Г-282)

 

2. Розробляти щомісячне перспективне та календарне планування освітньо-виховної роботи з урахуванням визначних заходів на 2023-2024 навчальний рік відповідно до схвалених програм, орієнтовного розподілу занять та режимних моментів з періодичністю: перспективне планування - 1 раз на місяць, календарне планування - щоденно. Оформлювати перспективний та календарний план освітньо-виховної роботи рукописно або за допомогою засобів друку.

 

3.Використовувати очну форму навчання відповідно до стану безпекової ситуації та особистих розпоряджень комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Сарненської міської ради  .

 

4.Погодити режим дня , орієнтовний розподіл занять у всіх вікових групах,

5. Затвердити План заходів щодо запобігання та протидії булінгу  Королівського ЗДО №2 (ясла-садка) імені Святого Франциска на 2023- 2024 рік

Голосували: «За»-6;«Проти»-0; «Утрималися»-0.

Ухвала прийнята числом голосів - 6, що складає 100%

 

Голова                                                                                            Марина ВАЦКО

Секретар                                                                                           Єва БІЛАК

Протокол №2

 

КОРОЛІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ №2           (ясла-садок)  ІМЕНІ СВЯТОГО ФРАНЦИСКА

                         Королівської селищної ради  Закарпатської області

90332 смт Королево, вулиця Шевченка №66, телефон 0958682292  email:korolevosntfranciska2@ukr.net

 

ПРОТОКОЛ №2

засідання педагогічної ради Королівського ЗДО №2 імені Святого Франциска

«У здорового тіла — здоровий рух: оптимізуємо фізичний розвиток дошкільників"

 

01.12.2023

 

Голова – директор ЗДО Марина ВАЦКО

Секретар – вихователь Єва БІЛАК

Присутні:

Наталія ТОТАР

Оксана ЛІСЕНКОВА

Марина УХАЧ

Ірина РАКОВЦІ

Відсутні:  -

 

 

 

 

 

 

Порядок денний:

1. Про виконання рішень попередньої педагогічної ради 01.09.2023

Вихователь Єва БІЛАК

2. Зміст та завдання освітнього напряму «Особистість дитини» БКДО. Формування рухової та здоров’язбережувальної компетентності дошкільників у світлі  завдань оновленого БКДО

Директор  Марина ВАЦКО

3.Освітньо-рухова методика «Навчаємо в русі» для дошкільників в системі здоров’язбереження;

Вихователь Наталія ТОТАР

4. Про стан організації фізкультурної роботи в ЗДО (за результатами тематичного вивчення)

Вихователь Марина УХАЧ

5. Ухвалення рішень.

 

За порядок денний проголосували 6 осіб. Порядок денний прийнятий одноголосно.

Вихователем Євою БІЛАК внесено пропозицію щодо регламенту роботи, за регламент проголосувало 6 осіб. Регламент затверджений таким чином:

Доповідач - до 20 хв.

Інформація - до 15 хв.

Для довідок - до 20 хв.

 

1.СЛУХАЛИ:

Вихователя – Єву БІЛАК, яка оголосила  інформацію щодо виконання ухвали попередньої педагогічної ради, і зазначила, що всі рішення педагогічної ради від 01.09.2023 р.   №1 «Основні орієнтири нового навчального року. Дошкільна освіта: реальні кроки в наявних умовах" що мають чіткий термін виконання -виконані, рішення що розраховані на тривалий термін виконання- виконуються .

 

2.СЛУХАЛИ:

Марину ВАЦКО, директора, яка нагадала педагогам про «Зміст та завдання освітнього напряму «Особистість дитини» БКДО. Формування рухової та здоров’язбережувальної компетентності дошкільників у світлі  завдань оновленого БКДО».

Директор зауважила, що серед важливих завдань дошкільної освіти — забезпечення сприятливих умов для гармонійного фізичного розвитку дитини, рівень якого визначають одним із важливих показників стану здоров'я особистості. Зважаючи на це, особливого значення набуває рухова активність, яка є необхідною умовою для становлення й удосконалення особистості дитини й виконує роль своєрідного регулятора росту та розвитку дитячого організму.

У дошкільному віці важливо сформувати в дітей інтерес до фізичної культури та спорту, адже це одна з передумов міцного здоров’я. Необхідно створити в дитячому садку умови, за яких діти збагачуватимуть свій руховий досвід, розвиватимуть фізичні якості та формуватимуть особистісні риси характеру. Саме на розв’язання таких завдань орієнтує педагогів інваріантний напрям Державного стандарту — «Особистість дитини». Зокрема, документ окреслює особливості формування в дошкільників рухової та здоров’язбережувальної компетентностей. Проаналізуймо, що взяти до уваги.

Дошкільне дитинство — унікальний період, коли організм дитини стрімко розвивається. Зокрема, у неї формуються необхідні рухові вміння та навички, руховий досвід і фізичні якості. Зазвичай наприкінці дошкільного віку дитина має сформовану рухову компетентність.

Марина Миколаївна відмітила, що рухова компетентність — це здатність задовольнити природну потребу в руховій активності та підтримувати оптимальний рівень фізичної працездатності, а також прагнення до фізичного розвитку й саморозвитку.

Результатом сформованої компетентності є задоволення природної потреби у руховій активності, що забезпечує оптимальний рівень фізичної працездатності, засвоєння та використання елементарних знань у галузі фізичної культури, сформованість умінь і навичок для вирішення рухових завдань у різних життєвих ситуаціях.

Директор відмітила , що ознаками емоційно-ціннісного          ставлення    до        рухової активності            та збереження здоров’я у дітей старшого дошкільного віку є такі:

      зацікавленість i потреба у фізичному вдосконаленні;

      емоційні        реакційна       власні досягнення    в          руховій          сфері (пластичність, впевненість, виразність та естетика рухів);

      демонстрація стійкої позитивної мотивації до активної рухової діяльності;

      товариські взаємини, підтримка в командних спортивних iгpax; вміння боротися, вигравати та програвати;

      виявлення     позитивного  ставлення      до        загартовувальних     i гігієнічних процедур.

Директор познайомила педагогів зі змістом рухової компетентності дитини дошкільного віку. Зауважила, що рухова активність має повністю задовольняти потребу дитини в русі, відповідати функціональним можливостям організму та сприяти зміцненню здоров’я. Наголосила на тому, як формувати рухову компетентність дошкільників.

Марина Миколаївна нагадала педагогам,            що таке здоров’язбережувальна компетентність — це сукупність елементарних знань про людину, її здоров’я, здоровий спосіб життя; стійка мотивація пізнавати себе та довкілля, яка спонукає використовувати навички здоров’язбережувальної поведінки; потреба опановувати способи зберігати та зміцнювати власне здоров’я. Формувати  здоров’язбережувальну компетентність слід поетапно. Спочатку слід розвивати стійку позитивну мотивацію до здоров’язбережувальної діяльності. Відтак — формуйте уявлення й елементарні знання про здоров’я та здоровий спосіб життя, а на їх основі — навички здоров’язбережувальної поведінки. Наприкінці закріплюйте й удосконалюйте ці навички у предметно-розвивальному середовищі.

Турбота про здоров’я — найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра у свої сили.

Директор свій виступ закінчила словами, щоб забезпечити ефективний фізичний розвиток дошкільників, слід враховувати притаманну потребу в руховій активності, забезпечувати відповідні віку фізичні навантаження та оптимальний руховий режим. А також формувати потребу в здоровому способі життя, активно залучаючи до цього батьків вихованців. Побажала успіхів у цій непростій, але такій важливій справі!

Текст виступу додається до протоколу

УХВАЛИЛИ:

Педагогам ЗДО:

1.Формувати в дошкільників рухову та здоров’язбережувальну компетентності,у контексті вимог

інваріантного  напряму  Державного стандарту — «Особистість дитини».

2.Забезпечити ефективний фізичний розвиток дошкільників, враховуючи притаманну їм потребу в руховій активності, забезпечити відповідні віку фізичні навантаження та оптимальний руховий режим, а також формувати потребу в здоровому способі життя, активно залучаючи до цього батьків вихованців.

 

Постійно

Голосували: «За»-6;«Проти»-0; «Утрималися»-0.

Ухвала прийнята числом голосів - 6, що складає 100%

 

3.СЛУХАЛИ:

Наталі ТОТАР, вихователя, яка познайомила педагогів із освітньо-руховою методикою «Навчаємо в русі» для дошкільників в системі здоров’язбереження. Педагог зауважила , зараз ми  бачимо, що розвиток науки і техніки сприяло поступовому зниженню рухової активності дітей. Адже всі здібності людини є продуктом діяльності кори його головного мозку. Близько 60% сигналів надходить в мозок від м'язів людини. Уже в 50-ті роки було доведено, що мозок - це м'язи які треба тренувати.

На думку психологів: маленька дитина пізнає світ через діяльність. І діяльність його виражається, перш за все, в рухах.

Основними завданнями сучасного закладу дошкільної освіти є не тільки засвоєння дітей навчальної програми, але й закріплення її на фоні задоволення пізнавальних, естетичних і рухових вимог як для загального здоров’язбереження, так і, відповідно, формування інтелектуально та фізично гармонійно розвинутої особистості.

Під дидактичною моделлю «навчання в русі»  розуміємо комплекс методичних підходів, які під час проведення занять  підпорядковані загальній меті оздоровчо-виховної освіти дітей, що реалізується послідовно, у динаміці розкриття змісту навчального матеріалу з опорою як на взаємозв’язок «педагог-дитина», так і «діти-педагогу», що загалом впливає на ефективність запам’ятовування дітьми нового навчального матеріалу. Основою принципу моделі «навчання в русі» лежить створення педагогічного процесу, сприяю- чого розвитку творчої атмосфери під час засвоєння дітьми різного матеріалу, передбачених навчальною програмою для дітей різних вікових груп.

 Сутністю моделі «навчання в русі» є загально існуюча особливість пояснення нового навчального матеріалу на завершальній частині заняття, на якій, як правило, на фоні розумової втоми дітей спостерігається низький розумовий і руховий рівні активності.

Наталія Юріївна пояснила те, що є метою методики «Навчання в русі», а саме:

      спонукати дітей демонструвати свої розумові здібності та знання безпосередньо пізнавально-руховим навчанням;

      розвивати мислення в руховій діяльності;

      відтворення вправ на синхронне проговорення та паралельне рухове виконання кінчиком носа, руками і т.д.;

      усувати напруженість, скутість, виховувати свободу дії; розвивати мовну і слухову увагу;

      розвивати спостережливість, творчу уяву, фантазію, уміння швидко орієнтуватися в просторі, організовано діяти в колективі.

Вихователь наголосила на тому, що серед можливих видів діяльності дітей із навчальним матеріалом – питання, які не потребують допомоги педагога, пошук самостійної конкретної  інформації. Педагог творчо може використовувати різнобічні рухові завдання безпосередньо в різних видах навчальної діяльності. Підтримка та  закріплення знань під час рухової дидактичної гри дає змогу залучити до процесу запам’ятовування не лише свідому пам’ять дитини, а й проміжне асоціативне мислення, що вдосконалює процеси моделювання образів-асоціацій змісту знань відповідно до сутності інформації, яку надає педагог.

Під час установки на усвідомлене запам’ятовування базових сюжетів гри накладається мимовільне відтворення в пам’яті дитини змісту й сутності викладеного педагогом на занятті матеріалу та прагнення дитини відтворити певну структуру рухових дій, що означають правильну відповідь. У руховій дидактичній грі спостерігається мимовільне запам’ятовування й паралельно за рахунок виконання рухових дій відповідної спрямованості та фізичних вправ визначеної структури знімається розумова втома, відбувається корекція зору, постави, покращуються функція дихання, емоційний стан дитини.

Педагог зауважила, що основою дидактичної технології «навчання в русі» є рухове відтворення навчального матеріалу, що ґрунтується на етапах:

1 етап. Для формування вмінь і навичок рухового відтворення математичного й мовного матеріалу проводять ігри з поступовим нарощуванням самостійної рухової діяльності (відтворення кінчиком носа, плечовими точкам або певними рухами тіло-фігур, літер алфавіту, слів, цифр, математичних прикладів і т. ін. або рухових ігор у вигляді групового вставання, підняття рук та ін. на розпізнавання частин мови, реакції на правильну відповідь при розв’язанні арифметичних прикладів, задач чи іноземних слів у вигляді заздалегідь обумовлених конкретних рухів, фонетичної ритміки тощо);

2 етап. Вправи на синхронне проговорення та паралельне рухове виконання кінчиком носа або плечовими точками таблиці множення, слів іноземної мови, явищ природи, частин речення й ін. творчо напрацьовані завдання в кількісній і якісній аналогії;

3 етап. Формування вмінь використовувати засвоєний навчальний матеріал в ігровій формі як сидячи, так і під час рухів і стоячи, або під час ходячи, наприклад, під час виконання вправ ранкової гімнастики, фізхвилинок, на заняттях фізичної культури. Цілеспрямоване використання рухових методичних прийомів відповідно до тематики завдань математичного або мовного матеріалу на фоні зміни або синхронного поєднання навчальної й рухової діяльності активізує мовлення (незалежно, рідною чи іноземною мовою) не тільки безпосередньо під час гри, але й у побутових ситуаціях. Під час ігрової діяльності, поєднаної з використанням математичних знань, мовлення та рухів у дошкільників здійснюється в тісному взаємозв’язку між слуховим і руховим сприйняттям та, відповідно, мовленнєвим і руховим відтворенням. Для емоційної концентрації уваги дітей, їх заспокоєння, покращення рівня розумової працездатності рекомендується починати заняття з виконання дихальних вправ.

Наталія Юріївна підсумувала, що потрібно визначити такі значущі компоненти прояву інтересу у дітей до навчального матеріалу під час засвоєння його в поєднанні з рухами: 1) весело та привабливо за змістом і структурою; 2) легко сприймається та запам’ятовується зміст і сутність нового матеріалу; 3) стимулює до самостійності під час підбору й розв’язання поставлених педагогом рухових завдань.

Текст виступу  додається до протоколу

3.УХВАЛИЛИ:

1.Враховуючи провідне значення ігрової діяльності для особистісного зростання дитини, в руховому режимі ЗДО педагогам ЗДО впроваджувати елементи методики «Навчання в русі», як  запобігання психологічній і фізичній втомлюваності, профілактика захворювань та зміцнення здоров’я дитини, подолання освітніх втрат.

Голосували: «За»-6«Проти»-0; «Утрималися»-0.

Ухвала прийнята числом голосів - 6, що складає 100%

 

Текст довідки додається

5. УХВАЛИЛИ:

1 Стан  роботи з формування рухової, здоров'язбережувальної компетентності дошкільника відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти в ЗДО оцінити, як «задовільно».

1. Вихователям всіх вікових груп:

1.1 Систематично планувати заняття з фізкультури  на свіжому повітрі

Постійно 

1.2. Покращити роботу з планування фізкультурно-оздоровчих заходів:

а). Планувати індивідуальні заняття з вправляння дітей у різноманітних рухах

                                                             Постійно

б). Активізувати роботу щодо планування та проведення  народних ігор.

            Постійно

в). Активізувати роботу щодо планування та проведення  спортивних ігор.

                                                                                                      Постійно                                  

г) Забезпечувати відповідне фізичне навантаження, чіткість виконання дітьми вправ, продумувати організацію дітей на заняттях для виконання основних рухів.

                                        Постійно

д). Формувати самостійність у дітей під час виконання вправ, рухів. Посилити роботу щодо чіткості виконання дітьми вправ під час проведення занять із фізичної культури

                                                                                   Постійно                                                     

г) Під час прогулянок проводити рухливі ігри на формування різних рухів.

                                       Постійно 

1.3 Використовувати на заняттях і в інших формах діяльності  фізкультхвилинки, фізкультпаузи, валеохвилинки та валеопаузи.

                                               Постійно

1.4.Систематично оновлювати інформаційний матеріал в батьківських куточках щодо фізичного виховання дітей вдома,

Постійно

1.5.Проявляти активну позицію в питаннях самоосвіти. Брати участь в консультаціях, педагогічних годинах, семінарах, тренінгах організованих в ЗДО. 

Постійно

1.6 Дотримуватись принципів системності та послідовності при плануванні роботи з фізичного розвитку дошкільнят згідно програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та оновленого БКДО.

                                               Постійно 

 

2. Старшій сестрі медичній :

2.1.Проводити просвітницьку роботу серед педагогічного колективу, батьків щодо засад здорового способу життя, виховання здорової дитини.

 

Голова                                                                            Марина ВАЦКО                    

Секретар                                                                         Єва БІЛАК